مسئول دفترنهاد در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد؛استمرار رویش پلاس در بین دانشجویان
مسئول دفترنهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مشارکت دانشجویان در رویداد فرهنگی رویش پلاس که از سوی دفترنهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد خبرداد وگفت: این برنامه تحولی که با هدف ایجاد بستری برای تعامل، شناخت و رشد فردی و جمعی دانشجویان طراحی شده بود، در آبان ماه انجام شد.
حجتالاسلام دکتر حمید مقامی با اشاره به آمار مشارکت دراین برنامه را نمونهای موفق از همافزایی دروندانشگاهی دانست وافزود:براساس نظرسنجی های انجام شده دانشجویان براستمرار این برنامه تاکید داشتند واین در حالی است که در این رویداد شاهد حضور فعال دانشجویان ورودی جدید در سه دوره مجزای رویش پلاس بودیم.
به گفته این مقام مسئول یادآور شد نسل جدید برای برنامههایی که صرفاً علمی نیستند، بلکه مسیر بصیرت و رشد شخصیتی را فراهم میآورد استقبال بیشتری خواهند کرد.
حجت الاسلامی مقامی با یاداوری اینکه این دوره با همکاری مجموعه های دفترنهاد رهبری در دانشگاه مرکز هاتف، مرکز پرما و مرکز نوآوری و شتابدهی حامیم برگزار شد اظهارداشت: تمرکز اصلی ما بر فعالیتهای عملی و چالشمحور بود تا دانشجو خود را در عمل بشناسد و مهارتهای گروهی را تقویت کند.
طراحی هفت خان برای رشد فردی و جمعی
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیرازافزود:محتوای برنامه رویش پلاس بر اساس یک الگوی عملیاتی خلاقانه تحت عنوان «هفت خان» طراحی شده سعی شد تا با ایجاد بستری برای تعامل و شناخت، نقش موثری در رشد فردی و جمعی دانشجویان ایفا شود.
وی ادامه داد: این چالشهای عملی، دانشجویان را درگیر هویت دانشجویی؛ مسئولیت اجتماعی؛ اخلاق حرفهای و همچنین مفاهیمی چون کار تشکیلاتی آشنا می شوند تا با آمادگی کامل وارد فضای دانشگاهی شوند.
عباس سلطانی، مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی حامیم نیز با اشاره به نقش کلیدی این طرح در تقویت هویت دانشجویی، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی رویش پلاس، ایجاد فضای تجربهورزی و مشارکت برای دانشجویان است تا بتوانند توانمندیها و نقش اجتماعی خود را در محیط دانشگاه بهصورت واقعی و عملی شناسایی کنند.
وی تأکید کرد این طرح زمانی اثرگذار خواهد بود که دانشجو خود را صاحب نقش بداند و در فعالیتهای فرهنگی، مهارتی و اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد.
سلطانی با بیان اینکه هویتبخشی دانشجویی نیازمند بستری فراتر از آموزش نظری است، افزود: دانشگاه باید در کنار ارائه آموزش تخصصی، به تربیت معنوی، مهارتافزایی و مسئولیتپذیری اجتماعی دانشجویان توجه ویژه داشته باشد.
وی ایجاد فضاهای گفتوگو، فعالیتهای گروهی و برنامههای هویتمحور را زمینهساز تبدیل دانشجویان از مخاطبانی منفعل به کنشگرانی اثرگذار دانست و تاکید کرد: طرح رویش پلاس میتواند مسیر شکلگیری نسلی توانمند، اندیشهورز و مسئولیتپذیر را در دانشگاه هموار کند.
انتهای پیام//
نظر دهید